Teror
Drama, ki pod vprašaj postavlja vrednost človekovega življenjaTrajanje | Predstava traja 1 uro in 40 minut in ima odmor. |
---|
Ustvarjalci
Sodna dvorana. V njej poleg vojaškega pilota Larsa Kocha, obtoženega za smrt 164 potnikov na letalu, tudi predsednik sodišča, branilec, državna tožilka in dve priči ter seveda tudi gledalci, ki morajo tokrat prevzeti vlogo porotnikov. Prav oni so tisti, ki z glasovanjem odločajo o pilotovi krivdi oziroma nedolžnosti. Med sodnim procesom proti pilotu Larsu Kochu se namreč izkaže, da se je po lastni presoji odločil za manjše število žrtev na račun večjega števila na nogometnem stadionu, kar pa seveda sproža etična vprašanja – koliko pravzaprav šteje življenje posameznika? Ali je bolje sestreliti letalo s 164 potniki, da se izognemo smrti 70.000 ljudi na nogometnem stadionu? Ali bi pilot sestrelil letalo tudi, če bi bila na krovu njegova družina? Dilema, ki jo sprožajo drama in njene uprizoritve, je etična dilema »nemogoče odločitve«, kako se odločati v skrajnih primerih terorističnih akcij. Obtoženi pilot Lars Koch se je namreč moral v hipu odločiti, kako rešiti situacijo in koga žrtvovati.
Teror (2014), dramsko besedilo berlinskega odvetnika, specializiranega za kazensko pravo, in zastopnika številnih politikov, gospodarstvenikov in tudi navadnih smrtnikov, velja za trenutno najbolj uprizarjano delo tako na evropskih odrih kot po svetu, saj je na sporedu v več kot štiridesetih gledališčih. Krstno uprizoritev je delo doživelo septembra 2015 kar v dveh gledališčih (v Deutsches Theatru v Berlinu in v Schauspiel Theatru v Frankfurtu), v Nemčiji, Švici in Avstriji pa so si gledalci istega dne septembra leta 2015 po TV-sprejemnikih lahko ogledali tudi film, posnet po istoimenski drami. Po koncu filma so v živo glasovali o pilotovi krivdi oziroma nedolžnosti ter tako odločili o njegovem razpletu. Drama in njene številne uprizoritve so zaradi aktualne teroristične tematike doživele pravi medijski bum, njen avtor pa je postal medijska zvezda.
Gostuje Prešernovo gledališče Kranj.