Gledališka vaja
KomedijaUstvarjalci
Skriti v varni temi gledališke dvorane med smehom, ki nam zaradi duhovitega dovtipa igralca na odru sili na usta, vse prevečkrat pozabljamo, da je še tako zabavna in lahkotna predstava, za katero se zdi, kot bi nastajala sproti, iz veselja igralcev ob nastopanju na odru, vedno plod trdega večmesečnega dela, porojenega iz strasti, nepredvidljivosti in sodelovanja. Na vprašanje, kako sploh nastane gledališka predstava in kdo je poleg igralcev zaslužen za njen nastanek, bo odgovorila duhovito in zabavno napisana igra o nastajanju gledališke predstave, ki bo (mlademu) občinstvu ponudila vrsto zanimivih informacij: razkrila bo, kaj se dogaja mesec ali dva pred premiero, kdo so ljudje, brez katerih predstave nikoli ne bi bilo (predstavila bo vloge dramatika, režiserja, avtorja glasbe, maskerja, rekviziterja, inspicienta in drugih sodelavcev, vse do najpomembnejšega tvorca – igralca).
Čeprav besedilo ne želi biti za vsako ceno edukativno, je vendarle poučno, predvsem pa gledališko; niti za trenutek namreč ne pozabi, da je v službi gledališča, zato ne pripoveduje in ne predava, mlademu gledalcu pa omogoči, da se iz dialoga in situacij nauči kar največ. Tudi o Levstikovem Martinu Krpanu, ki predstavlja vsebinsko ogrodje predstave.
Iz kritik
Nepretenciozno, na kožo mladega občinstva napisano besedilo nosi tudi didaktično noto, ki jo plasira skozi ironične poudarke – v tej vlogi se pojavlja avtorica, ki ves čas prekinja vajo in spreminja stvari ter daje poduke. Zgodba, ki nosi še ustrezno noto solidarnosti in izkazuje kolektivni duh v pravem času in na pravem mestu, deluje spodbudno in jo tako občinstvo tudi sprejema. Predstava teče gladko, v spremenljivem ritmu, tako kot terjajo situacije, v vlogah pa se poleg Muckove in Jaše Jamnika v logi režiserja, izkažejo Gorazd Žilavec v več likih, tudi konju, ter novinca Vanja Korenč in Blaž Popovski, ki se uspešno levita iz lika v lik. V predstavi je čutiti dobro energijo, a tudi namig na aktualne stiske v kulturi, s čimer postane tudi zgodba o resničnosti sami. Vsekakor ne samo za mlado občinstvo.