Škorpijon
Igra o nesprejemanju drugačnostiTrajanje | Predstava traja 1 uro in 40 minut in nima odmora. |
---|
Ustvarjalci
Igra in uprizoritev povabita na družinsko kosilo, ko hči iz mesta pride na obisk k svojim staršem na podeželju. Izhajajoč iz družinske intime in medsebojnih odnosov besedilo odpira teme, ki so v družbi čedalje bolj prisotne: ksenofobijo, fašistoidno ozkoglednost, nesprejemanje drugačnega. Vse to počasi pronica skozi plasti licemerstva, dvojne morale in arogance. Avtorica subtilno izrisuje na videz zelo normalne like, ki so globoko v sebi prežeti s strahom. Ogroža jih že najbližji sosed, nikakor ne najdejo miru in se tolažijo s tožarjenjem in grožnjami.
Glavna tema uprizoritve je ksenofobija, zapiše režiserka Nina Šorak in nadaljuje: Strah pred vsem, kar je tuje, se v posamezniku, ki se zapira v svoj lastni svet, vsak dan stopnjuje. Strah pred izstopom iz hiše prerašča v paničen strah pred drug(ačn)im. Ko svet opazujemo skozi okno svojega stanovanja, ko je edini stik z zunanjostjo televizijski sprejemnik, se naš pogled zelo hitro zoži, strah pred vsem tujim pa dobi zelo dobre pogoje in se razrašča brez ovir. Odsotnost empatije in fanatizem, ki ju ta strah poraja, sta stanje duha, v katerem je videz pomembnejši od resnice. Njegova posledica so razbita družina, nerealna pričakovanja in nenehna razočaranja. Ozkogledost ne priznava drugega pogleda na svet, drugačnega soočanja z življenjskimi preizkušnjami. Verjame le v svoj prav, pozna samo sebičnost, drugi je ne zanimajo. Igra Škorpijon v svojem strašljivem vrtincu razkriva brezčutnost današnje družbe do samega dna.
Véronique Olmi (1962) je priznana francoska pisateljica, tudi igralka, scenaristka in dramaturginja ter avtorica ducata izvrstnih gledaliških iger, kratkih zgodb in romanov. V svoji drami Škorpijon se sklicuje na 90. leta minulega stoletja, ki sta jih zaznamovala vzpon Nacionalne fronte (Front national) in aktivna državljanska drža proti priseljencem pretežno iz afriških držav, a pravi da se ji igra, napisana pred več kot 20 leti, zdi še zmeraj aktualna in zveni, še posebej v Franciji, kot povsem sodobna igra.
Saša Pavček – Župančičeva nagrada 2022, tudi za vlogo Claude
Gostuje SNG Drama Ljubljana.