Test
Drama, Družinska drama o kukavičjem jajcuTrajanje | Predstava traja 1 uro in 45 minut |
---|
Ustvarjalci
Prevajalec | |
---|---|
Peter Korach | |
Inspicient | |
Inspicient | |
Peter Korach je srečo iskal in našel v zasebnem življenju in se v nasprotju s svojim očetom Simonom Korachom – ta je v trenutku, ko se igra začne sredi volilne kampanje za mesto župana – ni odločil za politično kariero. Toda v njegovo sicer umirjeno družinsko življenje seme dvoma zaseje očetov svetovalec, ki podvomi o stanovitnosti Petrovega zakona, zato ta skrivaj opravi test očetovstva. Ker znanost, ki naj bi potrdila ali ovrgla njegove dvome, desetletje po določitvi človeškega genoma ni sposobna z gotovostjo potrditi svojih raziskav in še vedno obstaja 99,98 odstotka, da je nasprotje resnično, se v Petru sesuje vera v vsakršno, tudi znanstveno resnico. Test očetovstva, ki sproži dramsko dogajanje, razkrije tudi strogo varovano resnico »poštene« družine Korach, v Petru pa – žal prepozno – spoznanje, da je hotena brezbrižnost do problemov pogosto manj boleča kot njihova rešitev …
V času, ko genetski testi postajajo del vsakdanjika in njihovi rezultati polnijo opravljive strani časopisov ter se kot ostra britev zarežejo v zasebna življenja navadnih ljudi, Bärfussova igra razpira vprašanja biološkega in socialnega očetovstva ter podedovanih vzorcev družine, se vprašuje o individualni in znanstveno merljivi resnici, ki ne dopušča dvoma in lahko zato kroji našo usodo, življenja ter redefinira posameznika in družino. V napetih, mestoma groteskno-srhljivih, a tudi komičnih dialogih med protagonisti, Bärfuss z nezmotljivim občutkom za jezik in s skorajda pregovorno švicarsko natančnostjo izrisuje razkol med generacijami, nestanovitnost sodobnega sveta in družbe ter dvom o vsakršni resnici.
Lukas Bärfuss (1971), soustanovitelj züruškega gledališča 400asa in danes eden najprodornejših sodobnih nemško pišočih dramatikov, ki od leta 1997 ustvarja kot pisatelj v svobodnem poklicu, je igro Test (s podnaslovom Pošteni Simon Korach) napisal leta 2006. Krstno uprizoritev je na začetku leta 2007 doživela v gledališču Kammerspiele v Münchnu, kot večina njegovih iger je bila tudi ta prevedena v ducat jezikov in igrana tako v Evropi kot zunaj nje.